donderdag 15 maart 2012

Gisteren geweldige avond gehad in het schiller theater. Samen met Hanneke Verbeek een stukje voor gedragen uit onze nieuwste bundeltje, zeven zondige dagen. Nu bezig met de zeven deugden, en met een los gedicht. Er is namelijk een wedstrijd uitgeschreven door de stichting nadorst. Je moet dan een erotisch 'iets"schrijven over lelijke meisjes....maar wat is lelijk?...Mmmm, lijkt me echt iets voor mij om dat eens uit te diepen. Ook dacht ik, kom laat ik weer eens iets plaatsen, dus hieronder het liedje taal, wat we ook uitvoeren met BruusQ. Het is het twee Nederlandstalige liedje dat ik schreef, zo'n vier jaar geleden.



Taal

Mensen praten veel, zeggen niets
Politiek gedrag, geen ruimte voor verlies 
Masker op harnas aan, laat jezelf niet kennen.
Geen rust geen tijd, iedereen moet rennen 

Op sommige plaatsen, preken ze muziek
Kan het verstaan, strakke ritmiek
Sta er voor de ramen, door twijfel overmand
Golven die me raken, geen dissonant

Refrein
Luister, laat me 
Alles wat ik vraag 
Versta me, begrijp me 
Voordat je gaat
Raak me, grijp me
Laat me even toe 
Blijf bij me, ken me 
Zo moe

Sluip naar binnen, nog in rook gehuld
De warmte tegemoet, mijn hart wordt gevuld
Leg mijn ziel op tafel, naakt en onbevreesd
Ogen strelen woorden, alles wordt gedeeld

Refrein

Tekst Marco van der Bij 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef je reactie....