donderdag 18 juni 2015

Selah Sue

Pinkpop was geweldig, vooral het optreden van Selah Sue maakte grote indruk, eigenlijk zou het woord "wauw" genoeg moeten zijn, maar ik kon het toch niet laten.....
Selah Sue
Ze kraakt me met haar lichaamstaal
fileert me
met haar stem
in deze hitte
kan ik mijn kippenvel 
niet bedwingen
verdrinken gezongen zinnen 
in mijn ritmische snikken
terwijl het vocht lang mijn neus druipt
totdat ik struikel
over mijn tong
de toverwoorden
“ik weet dat we gebroken stukken zijn”
breken ook mijn broer
verscholen
achter donker glas
tussen lijnen 
van hemels gezang
komt opgeslagen chaos
in bloeddoorlopen ogen
eindelijk in het gedrang
zij wiegt zachtjes 
met haar heupen
hij veegt zijn gezicht leeg
ik pink mijn eigen oorlog weg
hou hem
liefkozend vast
Marco van der Bij, 17-06-2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef je reactie....